En ödmjuk önskan om det obekvämas yttrandefrihet – eller en inbjudan till en intellektuell dans. UUAA Radios alternativa blogg, där andra röster, andra infallsvinklar och andra ifrågasättanden publiceras.

Friday, March 23, 2007

UUAA Radios parallella universum

Jag får varje vecka mängder av långa, engagerade, viktiga och kunniga brev och kommentarer från läsare och lyssnare. Vissa är bara tankar och tips, medan andra är fullfjädrade artiklar, som förtjänar att publiceras i en eller annan form.

"Får vi lov" tänkte jag skulle bli det forumet.

Det kommer inte att bli helt enkelt att driva det, det inser jag. Jag kommer att ställa mycket rimliga krav på stilistik och språk, men desto högre krav på vikt och substans. Så här följer en kort lista med de grundkrav jag kommer att ställa för artiklarna här.

1. Detta är inget öppet forum. Jag publicerar enväldigt, men med författarens tillstånd, det jag tycker är viktigt och intressant. Språket ska företrädesvis vara på svenska.

2. Det som publiceras ska vara allmängiltigt, alltså inte bara handla om privata problem och bekymmer. Det ska belysa samhällets maktstruktur och våra politiska, andliga och ekonomiska ledares verkliga agenda. Det är inte till för att förespråka eller rekrytera till några politiska, religiösa eller ekonomiska sammanslutningar, kommersiella verksamheter eller insamlingar. Jag kommer däremot att tillåta länkar till sådant jag anser väsentligt, men bara om länkarna tydligt förklaras. (Ex. Klicka här för att komma till namninsamlingen/stödföreningen eller liknande.)

3. Jag kommer att eftersträva ett korrekt och anständigt språk, men på grund av ämnets karaktär anser jag att både vissa personangrepp och kraftord mot offentliga personer ibland kan vara befogade.

4. Jag har ingenting emot att artiklar publiceras anonymt eller under pseudonym, men bara i undantagsfall kommer jag att publicera material av någon som jag personligen inte kan kontakta vid sidan av, alltså via e-post eller telefon.

5. Om du skickar material till mig för publicering här på Får vi lov, kom ihåg att detta är något jag gör ensam på min fritid för att jag tycker det är viktigt. Om det du skriver ABSOLUT måste komma ut, så rekommenderar jag att du även kontaktar andra media eller startar din egen blogg.

6. Adressen till mig hittar du längst upp till höger i fönstret, eller också kan du klicka på kuvertsymbolen i kommentarsrutan under varje artikel.

Välkommen att höra av dig!
Hälsar Mikael Wälivaara

1 comment:

Anonymous said...

det var en jävla massa trams det finns oändligt med galaxer och planeter
vem fan vill ha denna redan infekterade och nersmutsade skitplanet då?

hade du varit utifrån hade du inte valt
ett lämpligare ställe?

jävla miffo åk till psykakut
och sluta lek med osäkra,förvirrade,eller
små knäppa människors vardag.

the truth will set you free